סטארט אפ ומיזמי סלולר

אפליקציות סלולריות ומיזמים סלולרים

עולם הסלולר הקיים היום הינו עצום מימדים ומהווה חלק משמעותי משגרת חיינו. בפעילויות רבות הנעשות באופן יום יומי, נעזרים רבים מאיתנו באפליקציות סלולריות אשר השתלבו באופן מוחלט בחיינו והקלו עליהם.

אפליקציות סלולריות ומיזמים סלולרים קמים חדשות לבקרים בכל רחבי העולם. רבים שואפים להגיע לשלב בו האפליקציה הסלולרית שפיתחו מהווה את "הדבר הבא". בכך זוכים הם בכבוד ומוניטין בעולם תחרותי ושאפתני זה ומובן כי גם בגמול כספי נאה ככל ואותה אפליקציה סלולרית נקנת על ידי חברות בינלאומיות גדולות.

המעוניינים להקים אפליקציה סלולרית נדרשים לפעול באופן אחראי ושקול מאחר ומאפיינים משפטיים רבים טמונים בכל שלב ושלב של הקמת האפליקציה, הוצאתה לחלל הסלולרי ותפעולה. ככל ואותם מאפיינים משפטיים לא מיושמים, עלולה האפליקציה לקרוס, ליצור סכסוכים כספיים בין שותפים ולבסוף להעלם.

מובן כי הקמתה ותפעולה של אפליקציה סלולרית, מחייבת כיס עמוק של יוצריה. לצורך הקמת אפליקציה ותפעולה נדרשים משאבים כספיים בלתי מבוטלים.

ככל ומדובר ברעיון אשר עומד בתנאים הנדרשים במישור הקניין הרוחני לרישום פטנט על האפליקציה, נדרש לבצע את הרישום באופן המוקדם ביותר. שלב זה הינו הכרחי. בהתאם לנסיבות יש לבחון שלבים נוספים להגנה על האפליקציה כהגנת זכויות היוצרים , הגנת סימן מסחר על המיתוג של האפליקציה אשר הינו שם- לוגו. משמע, פעילות המשפטית מוקדמת במישור הקניין הרוחני נדרשת לצורך שמירה על אותה אפליקציה, על הרעיונות המרכיבים אותה, מיתוגה וזכויות היוצרים שלה.

אוסיף כי רבות מהפעולות הנדרשות במישור הקניין הרוחני מצריכות קיבוע הנתונים ורישומם באופן רשמי בפני הרגולטור. צעד זה הינו הכרחי לקיום תקין של אפליקציה מוגנת ושמורה.

בטרם ביצוע הפעולות המשפטיות במישור הקניין הרוחני יש לפעול להסדרת המצב המשפטי בין שותפי האפליקציה, דהיינו ביסוס וגיבוש הסכם שותפים, הגדרת הזכויות והחובות של השותפים בכל הנוגע לאפליקציה, הקמתה, תפעולה וחלוקת הפירות הכספיים שיצמחו ממנה בעתיד הקרוב והרחוק.

תפעולה של אפליקציה סלולרית מצריך גם הוא פעולות משפטיות מוגדרות אשר ימנעו סכסוכים עתידיים וזאת בהתאם לדרישות אותה אפליקציה וצרכיה. ככלל, נדרשים תקנונים אשר ילוו את ההתקשרות בין אותה אפליקציה סלולרית לבין צדדים שלישיים אשר הינם למעשה ציבור המשתמשים. מעבר לכך, יש להתאים את המלל המצוי באפליקציה לדרישות המשפטיות והחוקיות. משמע, נדרש ליווי משפטי להקמה ותפעולה של אפליקציה סלולרית.

ככל והאפליקציה הסלולרית מתפקדת ובהתאם לשירות אותו היא מספקת, נדרש להקים ולשמור על מאגר נתונים צרכני של לקוחות האפליקציה. בעת האחרונה נטמעו תקנות העוסקות למעשה בחובת השמירה על מאגרי מידע בו מצויים פרטים אישיים של לקוחות האפליקציה. על מפעילי האפליקציה להקים מאגר שכזה, ככל ונדרש, בהתאם לנדרש בחוק.

אפליקציה סלולרית מצריכה ליווי משפטי החל מעת הקמתה ועד לתפעולה הרציף והשוטף וזאת מאחר והיא מכילה רבדים שונים של התקשרויות וחובות משפטיות בהם נדרשת האפליקציה לעמוד, הן מול לקוחות, הן מול הרגולטור והן בין השותפים עצמם.

סגירת תפריט
דילוג לתוכן