עו״ד דיני סלולר

הסכם התקשרות שאינו משקף את רצון הלקוח

לפתח משרדנו מגיעים מקרים רבים בהם אנשים אשר אינם דוברי השפה העברית על בוריה או שעקב יכולותיהם הקוגנטיביות כרתו הסכמי התקשרות עם נציגי חברות סלולר אשר אינם משקפים את צרכיהם, בקשותיהם וסיכומיהם עם נציגי חברות הסלולר.

בין אם מדובר בהסכם שנכרת במהלך פגישה פרונטאלית במרכז השירות בין נציג חברת הסלולר לבין הלקוח המוחלש, ובין אם מדובר בעסקת מכר מרחוק בדמות שיחה טלפונית לאותו לקוח פוטנציאלי, בשני מקרים אלו נדרש מנציגי חברת הסלולר לנהוג באופן תם לב, הוגן וחוקי ולאפשר ללקוח הפוטנציאלי להבין לחלוטין את תנאי העסקה, את הסיכומים שנעשו ולהציג ללקוח את התכנית המתאימה ביותר והראויה לו. כמו כן נדרשים הנציגים למסור ללקוח עותק של ההסכם שנכרת בין הצדדים.

מובן כי ככל והלקוח הפוטנציאלי מתקשה בהבנה או בשפה נדרש מנציגי חברות הסלולר להסביר באופן סבלני ומלא את תנאי העסקה וזאת בהתאם לחובת ההוגנות ותום הלב החלה עליהם. עסקה אשר לא הוסברה כנדרש ללקוח, אינה עומדת בדרישות הדין.

מהי עסקת מכר מרחוק

עסקת מכר מרחוק הינה עסקה אשר מתנהלת ללא נוכחות פיזית של שני הצדדים לעסקה. העסקה מתבצעת למשל באמצעות שיחת טלפון לבית הלקוח הפוטנציאלי, לרוב ההסבר הטלפוני פחות ממוקד ופרטני מלכתחילה ביחס לעסקה המתבצעת בנוכחות הצדדים במרכז השירות. כמו כן, לעיתים קרובות לא נמסר בפועל כל הסכם בכתב לאותם סיכומים טלפונים שנעשו במסגרת עסקה טלפונית.

עסקה המתבצעת מרחוק הינה לעיתים קרובות פחות מפורטת וממוקדת. עובדה זו עומדת לרעת הלקוח הפוטנציאלי, בייחוד עבור לקוח מוחלש כעולים חדים וקשישים.

משרד למפל ושות'-עורכי דין מטפל לאורך השנים במגוון מקרים בהם בין אם נעשתה עסקה מרחוק באמצעות טלפון ובין אם באופן פרונטלי במרכז השירות, המידע שנמסר ללקוחות המתקשים בשפה העברית או בעלי קושי קוגנטיבי כקשישים ומבוגרים חתמו על עסקה אשר לא שיקפה כהוא זה את רצונם ואת הסיכום בין הצדדים וכפועל יוצא מכך נאלצו לשלם סכומים מופרזים מדי חודש לחברת הסלולר עקב עסקה שהוטעו לגביה ושהמידע המלא לגביה לא הוסבר להם.

מה ניתן לעשות?

לקוחות חברות הסלולר אשר עקב חולשת הבנתם, כרתו הסכם התקשרות עם חברות הסלולר אשר אינו משקף את צרכיהם, רצונותיהם, בקשותיהם או סיכומיהם, יכולים להגיש תביעות סלולר כנגד אותה עסקה שנחתמה עם נציג חברת הסלולר.

במסגרת תביעות סלולר מעין אלו ניתן לדרוש את ביטול ההסכם עם חברת הסלולר ופיצוי בגין אותה התקשרות מוטעת.

תביעות סלולר מוגשות לבתי המשפט השונים בהתאם לעילותיהן והסעד המתבקש בהן. נדרש כי אותן תביעות סלולר יתבססו על אסמכתאות רבות ככל הניתן אשר תומכות בטיעונים. אותן אסמכתאות כדוגמת מכתבים, חשבוניות וכו', מחזקות את הטיעונים בדבר הסכם שאינו משקף את רצון הלקוח. העובדה שאותו לקוח הינו  קשיש או עולה חדש, מהווה גם היא חיזוק משמעותי לטענות בדבר הסכם שאינו משקף את רצונו של הלקוח ואת הסיכומים בין המקרים, בהתאם לנסיבות כל מקרה ומקרה.

סגירת תפריט
דילוג לתוכן